مهارتهای زندگی

گزارش عملکرد مهارتهای زندگی

گزارش عملكرد

1- ابتدا دادن آگاهي در مورد موضوع هاي مهارت هاي زندي با همفكري در جلسات آموزشي و تبال تجربه بين همكاران

شركت در جلسه ي آموزشي مهارت هاي زندگي و به كار بردن نكات گفته شده تهيه كتاب دانستني هاي زندگي تأليف مريم لياني فر- سخنان بزرگان ناشر گنج عرفان

2- بالا بردن آگاهي اولياء با دسته بندي اولياء از نظر مشكلات و دعوت از متخصصين و آموزش نكات مهم به اولياء و كمك از آن ها براي رسيدن به اهداف تربيتي و آموزشي

3- انتخاب كتاب هاي داستان متناسب با سن بچه ها در هر پايه از كتاب خانه ي مدرسه و آوردن كتاب هاي داستان توسط خود بچه ها و كتابخانه ي كلاسي در استفاده ي بهتر با توجه به موضوعات مهارت ها دقت در دروس و رسط آن به مهارت ها.

4- استفاده از CD هاي كارتوني از داستان هاي پيامبران و ...

5- ترتيب دادن نمايش كلاسي- داستان خواني- استفاده ي مناسب از موقعيتهاي پيش آمده براي بيان مشكل و نحوه ي برخورد و حل مسئله و آموزش مهارت مورد نظر- برنامه ريزي و تمرين مهارت به شيوه هاي مختلف- تعيين نكات و ...

6- هدفمند كردن مهارت ها به صورت تهيه ي برگه هايي براي هر ماه كه ابتدا از حدث و يا تعريف مفهوم مورد نظر استفاده شده بود.

بعد بيان داستاني در خود فهم بچه ها ونكات

و يا بازخوردهاي خوب و بد و در مرحله ي آخر كاربردي كردن آن با پاسخ به سوالات- بيان داستان- درآوردن و دسته بندي كردن پيامدهاي و...... مانند نمونه هاي ارائه شده در پايه ي سوم

7- ايجاد موقعيت هاي مناسب در كلاس مدرسه و يا منزل براي تمرين مهارت ها

مثلاً ايجاد نمايشگاه با استفاده از مواد دوررزيختني جلوگيري از اسراف و بروز خلاقيت- ساخت روزنامه ديواري- كاردستي گروهي- نقاشي و ...

بازي هاي گروهي مثل مسابقه فوتبال در دهه ي فجر- طناب كشي در مدرسه

تقسيم كار و مشاركت در توزيع شير- كمك به معاونين مدرسه- مأمورهاي صف سالن و ... مأمورين بهداشت

8- تشويق بچه ها در رسيدن به مهارت ها وبهبود رفتار با تشويق به صورت مأمور نماينده اگر مشكلاتي كه داشتند رفع مي شد مثلاً پرخاشگري- اذيت و آزار و ..

9- ايجاد حس رقابت در بهبود رفتارهاي بهنجار

10-    بحث و گفتگو در مورد مشكلات و رفتارهاي پيش آمده و ارائه ي راه حل توسط خود آن ها

11-    همفكري معلمين در موارد و مشكلات و يا بهتر شدن بعضي رفتارها در زنگ تفريح و يا جلسات

12-    12- ايجاد جوي صميمي و همكاري متقابل در مدرسه براي بهتر رسيدن به اهداف و حل مشكلات تا حد توان

13-    برگزاري نمايشگاه از كارهاي خود بچه ها و تشويق بهترين ها توسط مدرسه و معلم

14-     تماس با اولياء در حل برخي مشكلات و كمك از آن ها در بهبود وضع موجود

15-     نوشتن نمره ي اخلاق در دفتر مشق و يا چكيده اي ازرفتارهاي خوب و يابد فرد. البته نكات+ بيشتر و تلاش بيشتر براي بهتر بودن استفاده از دانش آموزان مشكل دار در مورد مواظبت از كلاس مثلاً فردي كه كه و ساير بچه ها را بر مي دارد مسئول محافظت از وسايل بچه ها.

+ نوشته شده در  شنبه بیست و سوم اردیبهشت 1391ساعت 22:14  توسط سلیمی جهرمی  |